lördag 7 maj 2011

Hit & dit - fram & tillbaka...

 Igår var det en vanlig dag på jobbet, stress och massor att göra! Ibland undrar jag varför man ska trycka in så mycket som möjligt på den korta tiden vi har?! Känns som att ingen mår bra av det.. Andas måste alla kunna göra.
Efter jobbet, som slutade kl 15, åkte jag hem o hämtade Robin. Vi åkte och hämtade upp Dennis för att åka vidare mot skroten där han skulle köpa en grej. När vi kört hem honom bar det av ut på Vikbolandet. Jag skulle för första gången träffa Robins storasyster. Hon var hur trevligt som helst och hennes barn också. Hoppas på att kunna träffa dom många fler gånger!
Klockan hade hunnit bli strax föra 19 innan vi kom innan för dörren hemma. Då var det bara att göra sig i ordning för att åka vidare - vi tvättade av bilen lite snabbt och for vidare till mina föräldrar på middag.
Hemma igen någon gång före 23. Det blev ett avsnitt av Oz, vilket jag självklart somnade till, innan vi dunsade ner i sängen.

Dagen, idag, började med en sväng till gymmet =) 30 minuter på löpbandet där jag pressade mig lite extra. Efter ben -och magträning var det dags att åka hemåt för att käka frukost. Jag gjorde mig i ordning för att cykla ner till stan för att fixa lite grejer. Bland annat hämtade jag ut ny medicin (mot allergi) De ska kolla om det hjälper innan de tar tester. Hon som gav med medicinen sa att man kunde bli trött av den. Jippi tänkte jag då - för jag är ju inte extremt trött redan! Jag ger det en chans och hoppas att jag slipper att bli ännu mer trött än jag redan är.
När jag kom hem satte jag mig på balkongen och fixade inbjudningskort, nu är de klara och ska bara överlämnas till ägarna.
Nu ligger jag i sängen en stund, känns som att jag skulle kunna somna. Snart är det mat och efter det blir det nog att städa och fixa i ordning lite och sen slänga sig framför tv´n. Eller om jag tar lite tv först och sen städar. Hmm.. risken finns att jag somnar om jag lägger mig ner och slappnar av men då kanske jag kan hålla mig vaken ikväll =P



En dag ensam, med mig själv, trots att det är massor med människor här. Konstigt att man kan känna sig så ensam trots att det kryllar av folk runt omkring.. I och för sig ganska skönt att hinna med lite saker som man inte hinner med i veckorna...


____________________________________________________________



" Myror i mitt huvud som gör mig galen "


// TuwaLisa

1 kommentar:

  1. Hehe okej, jag får fråga en annan dag då :)
    Jag hoppas verkligen inte att du ska behöva bli mer trött än vad du redan är! Jag ska hålla tummarna för att det hjälper dig mer än det stjälper dig.
    Jag tror att jag kanske har missförstått min temperaturhöjning, men det vet man ju aldrig med säkerhet förstås.
    Håll tummarna för mig på tisdag jag lär behöva det så sjukt mycket..
    Ta hand om dig nu! kramar

    SvaraRadera