tisdag 3 maj 2011

Drömmar och verklighet

Idag fick jag en fråga som gjorde mig glad upp över öronen! Den kom oväntat och först stannade mitt hjärta.. Konstigt det där när man får en fråga för första gången hur man reagerar! Hoppas frågan kommer igen men när det kommer får tiden tillsammans med andra saker utvisa! Hihi...

Nu sover jag ganska bra om nätterna men jag är trött som stryk om dagarna. Är tyvärr inte så utvilad när jag vaknar. Men istället för att vakna två gånger per timme vaknar jag nu kanske varannan, var tredje timme. GRATTIS!
Hoppas på att snart kunna göra test om jag har någon form av allergi. Om jag inte har det måste jag gå vidare och kolla varför jag är förkyld i princip året om. Börjar bli ganska jobbigt. Tar nässpray för att kunna andas men försöker att ta så sällan som möjligt för att inte bli för beroende. Halsen är full med slem... grr...
Förut, för kanske 2månader sen, drömde jag en hel del och kom ihåg det mesta. Nu drömmer jag tusen gånger mer och kommer ihåg typ allt! Jag blir galen.. kanske är det alla drömmar som stör min sömn?? Vad ska man göra för att slippa alla drömmar. När jag vaknar mitt i en dröm så känner jag mig ofta stressad och när jag är på väg att somna märker jag hur jag direkt faller in i samma dröm eller i en ny! Jag vill inte!!

Tror tyvärr inte att mitt försök till högre lön kommer att ge något vidare resultat.. Får gå in med full kraft nästa löneförhandling. När jag har mer på fötterna, mer erfarenhet osv. Får väl se när jag får reda på min löneförhöjning och vad resultatet blir..

Tisdag idag.. de första två dagarna den här veckan har gått ganska långsamt men så brukar det vara.. det är när onsdagen är slut som man tycker att veckan har gått galet fort!
På jobb håller vi på med det sista inför musikteatern. Tiden räcker inte till så vi får väl se hur det blir. Som tur är så fick jag massor med hjälp av barnen idag. De målade toa -och hushållspappersrullar och hjälpte mig att fixa ett 1meterssnöre med hjälp av pärlor.

Imorn är det dag för stängning igen och efter det ska vi åka o hämta vår underbara bil! Sen blir det att lämna tillbaka mammas och pappas bil som vi har haft sen i november. Är verkligen tacksam för att vi har fått låna den så länge!!

Nu blir det ett avsnitt av Oz och sen lägga sig i sängen och fajtas med alla drömmar!! =/
God natt.. eller?!
__________________________________________________________

" En fråga som gjorde mig galet glad "

// TuwaLisa

2 kommentarer:

  1. å..nu blev jag nyfiken. Jag undrar så vad frågan kan vara??? Kram

    SvaraRadera
  2. Jag blev också nyfiken! Delar du med dig eller säger du inget för att frågan betyder mer nästa gångs den ställs om ingen visste att det var den?
    Hur är det?
    Den där kramen på Deli var precis vad jag behövde.. Men det kanske var ömsesidigt? Tack i alla fall!

    SvaraRadera