torsdag 26 april 2012

När vänskap går över till kärlek...

Man tar en stor risk när man tar steget från vänskap till kärlek.. Bara att tala om hur man känner sätter allting på spel.. Hur kommer personen i fråga att reagera? Känner han/hon likadant? O hur kommer relationen att bli efter att man talat om hur man känner?
Man riskerar en vänskap - kanske kan man inte fortsätta vara vänner för att den ena inte har samma känslor som den andra. Kanske blir det helt enkelt för jobbigt att fortsätta som vänner när man vet den andras känslor.
Eller så fortsätter man vara vänner men hela relationen blir ganska konstig för att man vet..

Men vad är bäst? Att gå o må dåligt över att man har starka känslor för någon utan att säga det eller säga hur man känner och på så sätt sätta en kanske väldigt stark vänskap på spel? Det är mycket som far runt i huvudet och man tänker fram och tillbaka på hur det kommer att bli beroende på vilket beslut man tar. O skulle båda ha samma känslor o man bestämmer sig för att blir ett par o det inte fungerar - vad händer då? Har man då förlorat den vänskap man hade från början? Det är fan inte lätt...


Men ibland måste man helt enkelt chansa och kanske leder allting till något helt underbart!! Efter 8års vänskap är det mycket som sätts på spel och det är mycket man riskerar att förlora när man öppnar munnen och säger "jag älskar dig".
Men något jag lärt mig är att om man inte chansar så kan man inte vinna o så får man heller aldrig veta hur det kunde ha blivit.
Nu sitter jag här höggravid, med 1vecka o 2dagar till bf, med en sambo som jag älskar av hela mitt hjärta, pappan till den lilla kotten som ligger i magen.
Det är 9,5år sen vi träffades för första gången och knappt 2 år sen vi blev ett par.
En vänskap som funnits i 8år med många med -och motgångar men som ändå har funnits där skulle sättas på prov när vi bestämde oss för att ta vår relation till en ny nivå.
Jag kommer ihåg att jag var livrädd för att det inte skulle fungera o därmed inte bara förlora en pojkvän utan också en underbar vän som jag haft så länge.
Men idag ångrar jag inte för en sekund att jag bestämde mig för att bli hans flickvän! Han är min allra bästa vän.. o att vänta hans barn känns helt fantastiskt men också väldigt märkligt eftersom ingen av oss trodde att vi skulle hamna där vi är idag!

Livet tar många konstiga vändningar ibland... men bara för att det förändras och blir något som man aldrig någonsin hade förväntat eller tänkt sig så betyder det inte att det blir dåligt! Tvärtom kan det blir riktigt perfekt!! =)



// TuwaLisa



1 kommentar: