torsdag 3 maj 2012

Dagvilsen...

Idag har jag flera gånger funderat på om det är tisdag, onsdag eller torsdag.. Igår tyckte jag att det kändes som måndag men det hade ju redan gått två dagar på denna veckan =) Att inte jobba gör mig totalt dagvilsen, har ingen koll på varken dag eller tid. Men det är verkligen skönt att vara hemma o vila upp sig kan jag lova. Jag som lätt blir uttråkad av att gå hemma har inte kommit till det stadiet än vilket betyder att vilan är välbehövlig...
Vissa dagar är det fullt upp med både städning, packning o farande fram och tillbaka medan andra dagar händer det inget alls. Igår var en sån där dag med lite farande. På förmiddagen åkte jag ut till jobbet o hälsade på o lämnade lite saker som jag inte hann lämna eftersom jag inte jobbade så länge jag hade tänkt att jobba.
Sen åkte jag till sjukhuset för vad som jag hoppas på var det sista besöket hos barnmorskan innan bf men vi får väl se hur länge den lille kotten vill ligga kvar i magen. Själv tycker jag att det är dags att den kommer ut =) Det är en riktigt envis filur som ligger i magen. Eftersom det fortfarande är svårt att få bra mått på magen o bäbis är liten så fick jag ett extra besök inbokat. Det är på tisdag nästa vecka men jag hoppas att jag inte behöver åka dit utan att jag har bäbis utanför magen istället!
När jag åkte till sjukhuset var jag både nervös och nyfiken på åt vilket håll den har bestämt sig för att ligga denna gången. Vändningen gick ju bra men det är ju inte omöjligt att de snurrar igen. Som tur var låg den fortfarande åt rätt håll.
Jag gjorde mitt 10e ultraljud.. Känns helt galet men tydligen nödvändigt!
Efter besöket hos bm åkte jag ut till Lindas o Magnus nya lägenhet för en titt o lite skitsnack =) Mycket trevligt o en mycket fin lägenhet.

Valborg blev lugn och skön.. Robin jobbade på ett tivoli så jag tog med mig Emmie och åkte ut till mina föräldrar en sväng. Framåt 22 åkte vi ut till tivolit för att kolla läget. Det började lugna ner sig och de sätta igång att plocka ihop. Det tog typ 2 timmar. Efter att ha fått lite mat i magen var det sängen som gällde, trött och frusen.
1:a maj började med en lång sovmorgon, vilket var galet skönt! Sen blev det majtåget tillsammans med Dennis, Elin, Johanna och Dagge.

Nu blir det en dusch o sen fortsätta plocka ner lite saker här hemma inför flytten. Älsklingen kommer hem med fler välbehövliga lådor framåt 15:30. Nycklarna till nya lägenheten får vi 2juli. =) Det ska bli så himla skönt att flytta!


// TuwaLisa




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar