onsdag 13 april 2011

Är Sverige fullt av egon?

Har flera gånger funderat på hur människor kan vara så extremt ego! Vad tjänar man på det i längden? Som när man åker buss eller spårvagn så ska alla av först och alla ska på först. Det är liksom inte möjligt men det förstår inte folk. Utan man armbågar sig fram i hopp om att man ska få en plats att sitta, trots att det inte alls är mycket folk som ska åka med.
O när en buss eller spårvagn stannar så låter man väl folket som ska av, gå av först innan man själv går på. Hur ska man annars få plats?

Är det någon där ute som kan svara på varför det är så extremt viktigt att komma på/av först? Jag menar ofta finns det ju platser till alla..
Jag hade förstått om det handlade om liv eller död. Kanske har man rätt att vara lite ego då?!? Man ser ju på tv hur människor i fattiga länder blir när hjälpsändningar kommer med mat. Då finns inga lagar och man skiter totalt i andra människor! Bara man själv för mat i magen.

Men jag menar här handlar det om att vara först på/av en buss eller spårvagn! Resultatet om man inte kommer på först.. Hmm.. du kanske mot förmodan får stå upp dina fem hållplatser du ska åka. Kanske är det till och med så att någon går av på vägen så att du bara behöver stå två hållplatser.
O först av.. hmm.. är ännu svårare att förstå.. Kanske ska de med en annan buss? Men varför gå av först när man går av någonstans där man inte kan åka vidare?
Ni hänger med på mina tankar va?
Hur tänker människor?



En dag som imorse såg ut att bli en lugn dag blev lite annorlunda. Började jobba en halv timme tidigare, fick inte ut någon rast och dessutom var tvungen att jobba över en timme, på grund av sjukdom. Så, så lugnt kunde Lisa ta det första dagen på jobbet efter att ha varit sjuk. Så jobbade 8-17:30 istället för 8:30-16:30. Imorn 6-13:45 om inget annat sker.
Nu är Lisa trött o ska fortsätta sitt soffhängande hela kvällen tror jag.. =) Snart Efterlyst!
Hörs förhoppningsvis imorn!

_____________________________________________________________

" Att ha fallit en gång betyder inte för evigt. Det visar sig att gå vidare var inte det svåraste. I slutändan var det svåraste att säda adjö " 
(Citat ur den underbara filmen "once fallen")

// TuwaLisa

2 kommentarer:

  1. Oj,oj...ja du? PANIK Bussen stannar och jag ska av. Fråga mig inte denna stress, men om jag ska ta pendeln i stockholm under rusning då MÅSTE man nästan trängas och knuffas för att få åka med =/

    Stackare som blev tvungen att jobba över. Hoppas du skriver upp din rast och tar ut det i komp. Rast har du rätt till!!!

    Kramiz

    SvaraRadera
  2. Jag förstår att man måste stressa så i London för där åker ju bara e i väg och skiter i om någon står i dörren. Men det är ju iosf tågen.

    Ja kan försöka lära dig att trolla :) Det gick nästan bra då jag skulle försöka själv :)
    Min vettiga fundering var det där med bromssträckan och bilen ;)

    SvaraRadera