tisdag 13 december 2011

Vad är mest värt??

Förra veckan blev en monstervecka med riktigt sena dagar alla utom en. Denna veckan blir inte riktig lika hemsk men jag kan säga att jag längtar efter att ha lite ledigt nu!
Måndag och tisdag var det stängning som gällde. Torsdag och fredag har jag utvecklingssamtal efter arbetstid. Lagom roligt men efter den här veckan har jag bara 1 utvecklingssamtal kvar. =)



När folk runt omkring kan bilda sig en egen uppfattning om saker och ting, dra egna slutsatser och handla efter det, trots att de inte har en aning om hur allting är då blir jag irriterad!
Folk förändras, folk växer upp... Eller tydligen så gör inte alla det men vad jag vet så gör de flesta människor det! Det tar bara längre tid för vissa.
Om människor inte visste det så gör man egna val här i livet! Vill man växa upp så gör man det o vill man inte så gör man inte..
Man lever olika liv, man har olika livssituationer o man gör sina val efter det. Har man barn så lever man på ett sätt, har man inte barn så lever man på ett sätt. Har man jobb så lever man på ett sätt, har man inte jobb så lever man på ett annat sätt osv osv...
Vissa människor är "likadana" hela livet och andra förändras. Man har väl rätt till båda?
Sen är det väl så att man kanske inte kan leva som man alltid gjort om man blir arbetslös eller får barn..
När saker förändras runt omkring en så förändras man själv nog också, ibland utan att tänka på det.. Man gör val, man prioriterar annorlunda. Man tycker att vissa saker som förr var det viktigaste inte längre ligger på topp.. När vissa saker förändras runt en så krävs en viss förändring - det är naturligt!
O det måste människor runt omkring respektera!!
Ibland växer man ifrån varandra för att den ena lever på ett sätt och den andra på ett annat.. o kan man inte respektera den andras val så tar vänskapen slut!
Det en del har svårt att förstå är att man kan vara vänner trots att man är olika, trots att man har olika livssituation.
Kanske är det helt plötsligt så att man inte kan göra samma sak med alla sina vänner? Eller göra samma saker som man alltid har gjort.. Man får lära sig att vara lite kreativ och hitta på nya saker och tänka om lite..
Man får prioritera.. vad är mest värt:
Att behålla sina vänner eller kunna göra samma saker som man alltid har gjort??


// TuwaLisa

2 kommentarer:

  1. Finns om du vill prata av dig. Ska bli skönt när jag kommer hem och vi kan ses lite mer när vi vill :) kramar

    SvaraRadera
  2. Vem sätter en massa griller i ditt huvud min vän? Håller dock helt med dig, klart att man förändras och att man växer som människa (hela livet ut hoppas jag).

    Finns en trappa upp om du vill prata av dig en liten stund :) KRAM

    SvaraRadera