lördag 19 november 2011

Annika Marklund

Dåligt Lisa, dåligt! Har inte bloggat på hur länge som helst...
Men kanske kan jag komma igång lite nu igen?!

Denna helg blir lugn, vilket är välbehövligt med förkylning och trötthet. Idag har vi städat här hemma men alla rum är inte klara men nu har vi nog lagt ner för idag. Tanken var att vi skulle fixa i ordning i källaren men vi började städa här uppe o så sköt vi upp källaren tills imorn. Ska bli skönt att få lite ordning där nere.
Dessutom står det en massa saker här uppe i lägenheten som ska ner o ska det få plats så krävs det lite städning i det överfulla förrådet.

Förövrigt så är det massor att styra med på jobbet o skulle kunna sitta hemma o jobba massor för att hinna ikapp lite men jag vägrar - då kommer jag jobba ihjäl mig. Är ändå helt slut när jag kommer hem från jobbet!



Läste en artikel på Aftonbladet om Annika Marklund. I artikeln finns även en länk till hennes blogg. Hon har fått diagnosen cancer och genast känner jag hur dåligt jag mår. Minnen och bilder snurrar runt i min hjärna.. Människor ska inte behöva gå igenom den skiten. I vissa fall går det bra o allt kämpande har gett resultat. Kanske har sjukdomen trots allt skit den för med sig lett till något bättre när det gäller vissa saker.
Vem drabbas och varför?
Att sitta där med läkaren mitt emot som säger att "du har fått cancer" o man känner hur hela världen bara rasar.. allting man byggt upp har inte längre någon betydelse för nu gäller det bara att leva här och nu.
Ingen människa ska behöva få detta besked..
Innan man själv varit där kan man inte förstå!



Nu har vi ätit pannkakor och sett på film.. Känner att det snart är dags för mig att lägga mig o sova! Att vara vaken efter kl 22 är näst intill en omöjlighet för mig. Kan sova hur mycket som helst!
Imorn blir det storstädning i källaren och fika med Robins mamma.

// TuwaLisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar